Hoppa till sidans innehåll

Arrangörer till Stigtomtaloppet 2019

14 APR 2019 21:19
Nu är det dags igen vi ordnar Stigtomtaloppet 2019 tisdag kväll den 28 Maj och det lutar åt deltagare rekord i år igen. Hur fixar vi det, jo genom att alla vi Hällare ställer upp och hjälper till på ett eller annat sätt. Häng med på ett kul kväll!
  • Uppdaterad: 14 APR 2019 21:19

Vi behöver drygt 50 funktionärer under Stigtomtaloppet. Nyköpings Strand Utbildingscenter (Restaurangskolan) är med i år igen vilket vi tycker är så kul! Titta gärna i tabellen nedan och se om det är någon funktion som du kan tänka dig att bidra inom, skriv då gärna upp dig med en kommentar nedan så snart som möjligt! Antalet rutor under respektive funktion visar hur många funktionärer som behövs inom funktionen.

Tänk på att även om du själv ska springa "vuxenloppet" eller dina barn ska springa något av barnloppen så finns det uppgifter som kan göras innan eller efter dessa lopp under begränsad tid.

Ange vilken funktion du är intresserad av och mellan vilka tider du har möjlighet att hjälpa till när du kommenterar nedan!

Tack på förhand önskar tävlingsledare Sune Carlsson.

Tävlingsledning

 Sune Carlsson                                         

Packa nummerlappar och koppla SI-pinnar Söndagen den 26 maj start kl 16:00 - tills det är klart. Ansv Björn Carlsson

 Vera Carlsson Tobias Brolin  Åsa Carlsson  Linnea Carlsson
 Ella Stenils  Patrik Stenils  Anna Hedin  Gustav Hedin
 Per Ö  Sara Ö Fredrik Pettersson Carolina Björkman

Snitsling/skyltning av bana och byggnation back-stämpelkontroller: Ansv: Linus Backlund (görs dagen/dagarna innan loppet)

 Linus Backlund  Maria Backlund    

Arenabygge - ansvarig: Rolf Karlsson Samling: tidig förmiddag tävlingsdagen

 Jonnatan Lage  Lasse Svensson  Lasse A  Leif B
 Tage Hagman  Bo Pettersson  Hans Ö  Roine Pettersson

Parkering 1 - ansv: Rolf K - Samling: 15.45

 Rolf K  Lasse S  Per-Åke N  Bo P
       

Parkering 2 - ansvarig: Rolf K - Samling 15.45

 Tage H  Lasse A  Linnea C  

Ban- och stämplingsvakter för alla lopp - ansvarig: Hans Ö - Samling 17.10

 Hans Ö  Christina Karlsson Öberg  Helena Carlsson  Niclas Carnelius
 Gitte J  Ola Johansson  Britt-Marie Hedman  

Ban- och stämplingsvakter för vuxenloppet - ansvarig Hans Ö - Samling 18.10 

 Monica Jansson  Ola Johansson  Veronica Eriksson  Christina Karlsson Öberg
 Tommy Söderberg  Janne Sundbüe  Britt-Marie Hedman  

Sekretariat (registrera in anmälningar, utredning m.m.): - ansvarig: Björn C / Magnus A - Samling: 14.00

 Björn C Jonatan Lage  Stefan G  Per Berggren

Direktanmälan - ansvarig: Kerstin S - Samling: 15.00

 Kerstin S  Camilla L  Britt-Marie Hedman  Kicki H kommer lite senare

Utlämning av nummerlappar till föranmälda - ansvarig: Oskar C - Samling: 16.00

Oskar C  Janne S    

Plocka av Sportidentbrickor vid målgång och "framfösare": Ansvarig: MK - Samling 17.45

 MK  Jenny K  Linnea C  Elin L

Speaker och speakerstöd. Ansv: Peter Ö. Samling: 15.30

 Peter Ö  Mona L    

Sjukvård: Ansv: Johanna Ö - samling 17.30

 Johanna Ö  Jenny K (vid behov)    

Förspringare barnloppen: Samling 17.30

 Tommy Söderberg
     

Förcyklist vuxenloppet: Samling 18.30

 Johan B      

Uppvärmning och Sportident-demonstration:

 Johanna Ö      

Startgeneral (kombineras lämpligen med annan roll):

 Tobias Kjell      

Film: Ansv. Adam Hellstadius

 Adam H      

Foto: Ansv. 

 Per Ericsson  Tomas Öberg  Jonas Sverenstam  

Prisutdelning: Ansv. Emma Ö

 Emma Ö  Tomas Ö    

Utdelning priser och diplom till barn vid målgång:

 Restaurangskolan   

Servering:

 Restaurangskolan   

Vätskekontroll vid varvning/mål:
Ansvarig: Mikael T

Mikael T + Restaurangskolan   

Rivning av arenan: - Ansv: Rolf K / Micke L

 Mikael L  Robert Berg  Daniel Haglund  Tommy Söderberg
ALLA som kan stannar kvar och river så går det snabbt och smidigt!   
 Nina Ellemark  Christofer Ellemark  Det är fler som anmält intresse enligt Micke L  
       
       
       
Skribent: Björn Carlsson
Epost: Adressen Gömd
  1. Det behövs några fler banvakter för vuxenbanan. Hans 0704248614

    (Hans 2019-05-28 kl 12:24) Anmäl
  2. Jonas Karlsson kan vara banvakt på vuxenloppet.

    (Per Ö 2019-05-27 kl 21:41) Anmäl
  3. Ban / trafikvakter träffas vid sekretariatet för kartutdelning och reflexvästar. Tider enligt schemat. 17.10 för barn o ungdomar. 18.10 för vuxenlopp. Vill fler hjälpa till så finns det platser kvar främst för vuxenloppet.

    (Hans 2019-05-27 kl 16:18) Anmäl
  4. Mona är med som speaker.

    (Peter Ö 2019-05-26 kl 14:38) Anmäl
  5. Jag har fått förhinder, kan inte vara med.

    (Karin Linder 2019-05-24 kl 08:24) Anmäl
  6. Tommy Söderberg kan vara förspringare på barnloppen och banvakt på vuxenloppen.

    (Sune Carlsson 2019-05-21 kl 23:56) Anmäl
  7. Det är nu rekordmånga föranmälda deltagare till Stigtomtaloppet 685st. Så det blir läge att kavla upp skjortärmarna och genomföra ett toppenarrangemang med nöjda glada deltagare. Vi har i stort sett alla arrangörsposter tilldelade vilket gör det lättare på Tisdagen den 28/5. Vi ses på söndag 26/5 ni som ska "knyta si-pinnar" och övriga på tisdag den 28/5!

    (Björn C 2019-05-21 kl 23:06) Anmäl
  8. Har vi någon som fotograferar under loppet i år? Jag skulle i så fall gärna se att vi tar bilder på allt som händer runtomkring mer än själv alöpningen. Nummerlappsutdelningen, picknickpåsen, fikatältet, publiken osv. Sånt gör sig så bra i sociala medier sen till nästa år =)

    (Elin L 2019-05-21 kl 15:35) Anmäl
  9. Jonatan! Bra om du är med och bygger på fm. P på em. Jag skickar mail. MVH Rolf

    (Rolf 2019-05-10 kl 11:56) Anmäl
  10. Jag kan var ban/stämplingsvakt.

    (Niklas C 2019-05-10 kl 09:25) Anmäl
  11. Jag kan vara med hela dagen den 28e! Har gjort arenabygge-sekretariat-rivning innan men kan göra annat om det behövs!

    (Jonatan Lage 2019-05-08 kl 13:45) Anmäl
  12. Jag kan vara vägvakt

    (Helena Carlsson 2019-05-07 kl 21:55) Anmäl
  13. Britt-Marie Hedman vill vara i direktanmälan.

    (Sune Carlsson 2019-05-07 kl 19:51) Anmäl
  14. Jag är gärna Banvakt för alla loppen hälsar Christina K Ö.

    (Christina 2019-05-06 kl 15:43) Anmäl
  15. Hej Jag kan vara med och riva arenan

    (Daniel haglund 2019-05-03 kl 09:11) Anmäl
  16. Jag kan vara banvakt på vuxenloppet.

    (Karin Linder 2019-04-28 kl 22:21) Anmäl
  17. Jag kan vara banvakt på vuxen loppet.

    (Veronica Eriksson 2019-04-27 kl 19:11) Anmäl
  18. Jag kan hjälpa till att riva arenan. /Robert

    (Robert Berg 2019-04-23 kl 14:35) Anmäl
  19. Jag anmäler mig till Ban -stämplingsvakt till Vuxenloppet 18.10

    (Monika Jansson 2019-04-23 kl 14:32) Anmäl
  20. Vi kan hjälpa till med packning på söndagen. Räkna med Per, Sara, Rasmus iaf. De andra två gör nog ingen större nytta....

    (Per Ö 2019-04-22 kl 16:42) Anmäl
  21. Jag hjälper gärna till vid målgång vid MK och tar hand om SI-pinnarna. //Elin L

    (Elin Liljeblad 2019-04-22 kl 06:51) Anmäl
  22. Jag kan vara i direktanmälan som vanligt. Men jobbar till 16, så jag kommer så fort jag kan.

    (Kicki Hagfalk 2019-04-21 kl 20:40) Anmäl
  23. Ella o jag hjälper till med packning 26/5.

    (Patrik 2019-04-15 kl 23:02) Anmäl
  24. OBS!! Efter påtryckning från starka krafter inom löpgruppen flyttar vi numerlapps packning till Söndagen den 26/5 med start kl 16:00 och jobba tills det är klart. Det kommer bjudas på fika med Stigtomtaloppet-tårta!!

    (Björn C 2019-04-15 kl 16:53) Anmäl
  25. Klara på bygg: Lasse Svensson, Lasse A, Leif B, Tage H, Bo Pettersson, Hans Ö. Saknas 1-2 personer på förmiddagen. Klara på P: Lasse S, Lasse A, Tage H, Bo P, Per-Åke N, Saknas 1-2 pers. Arena under tävlingen: Leif B

    (Rolf 2019-04-15 kl 15:40) Anmäld
  26. Bra Johanna den 25 maj ska det vara viktigt datum! Jag har lagt in två alternativa arbetspass tycker vi att förmiddag är bättre  än eftermiddag så kör vi det!

    (Björn C 2019-04-15 kl 11:41) Anmäl
  27. Björn>>Du menar att packning för nummerlappar är 25 maj tror jag?

    (Johanna Ö 2019-04-15 kl 08:23) Anmäl
  28. Hej jag kan ta uppvärmning och sjukvård.

    (Johanna Ö 2019-04-15 kl 08:22) Anmäl
  29. Det är redan några trogna arrangörer ifyllda bekräfta med en kommentar att ni är med och hjälper till eller om ni är upptagna på annat håll. Övriga medhjälpare boka datum och skriv upp er. Lördag den 21 maj viktigt datum packa nummerlappar!

    (Björn C 2019-04-14 kl 21:29) Anmäl

Postadress:
OK Hällen - Orientering
Friluftsgården
61197 Stigtomta

Besöksadress:
Friluftsgården
61197 Stigtomta

Kontakt:
Tel: 0155227677
E-post: This is a mailto link

Se all info